23:46 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقالات مالی

تار و پود قالیبافان رنـگ امید گرفت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از تصویب ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان در سال آینده خبرداد و تخصیص این اعتبار را گام بزرگی در حفظ امنیت شغلی قالیبافان و جلوگیری از ریزش بافندگان فرش دانست.
اولین ارز دیجیتالی معتبر آمریکایی رونمایی شد
پایگاه خبری راد: بزرگ‌ترین بانک آمریکایی از ارز دیجیتالی خود رونمایی کرد.
وعده‌ای برای آرام ماندن بازار ارز
پایگاه خبری راد: به رغم تلاش‌های آمریکا برای برهم زدن بازار ارز و عدم دسترسی ایران به منابع ارزی، بانک مرکزی ایران علاوه بر ایجاد ثبات در بازار، اطمینان خاطری برای تامین ارز فعالان اقتصادی داده است.
این روزها صرافان چندان رغبتی به معامله ارز ندارند!
پایگاه خبری راد: این روزها صرافی‌ها کمتر خرید و فروش ارز انجام می‌دهند و پاسخ آن‌ها به مشتریان بیشتر مربوط به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی است؛ موضوعی که در بلندمدت می‌تواند تاثیر منفی بر بخش ارزی و گردشگری کشور داشته باشد.
یکبار مصرف شدن رمز دوم کارت‌های بانکی + نحوه دریافت رمز
پایگاه خبری راد: یک‌بار مصرف شدن رمز دوم کارت‌های بانکی از ابتدای آذرماه امسال آغاز شده و رمزهای ثابت از خردادماه سال آینده حذف می‌شوند.
دو کشور اروپایی میزبان ساز و کار ویژه مالی ایران!
پایگاه خبری راد: آلمان و فرانسه قرار است میزبانی سازوکار ویژه مالی ایران و اروپا را به صورت مشترک بر عهده بگیرند؛ اما هنوز این خبر توسط منابع رسمی تایید نشده است.
شرکت کشتیرانی با کمبود کانتینر مواجه است!
پایگاه خبری راد: احمد شریفی، افزایش نرخ ارز باعث افزایش میزان صادرات خواهد شد، همچنین موانع بانکی برای نقل و انتقالات مالی را بزرگترین چالش صادرات دانست.
احتمال کاهش تولید محصولات آلومینیوم!
پایگاه خبری راد: اگر راه حلی برای مشکل کمبود مواد اولیه صنایع محصولات آلومینیوم در نظر گرفته نشود، احتمال کاهش ۲۵ درصدی تولید در ماه‌های آینده وجود دارد.
چرا صادرات فرش کاهش یافت؟
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران از کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ارزش صادرات فرش خبر داد و دلیل آن را ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست.
افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
پایگاه خبری راد: وضعیت نه چندان مناسب تولیدکنندگان از یک سو و تاکید بر افزایش مالیات از سوی دیگر باعث شده است که وزیر اقتصاد برای افزایش درآمدهای مالیاتی بر استفاده از پایه‌های جدید مالیاتی و مالیات بر عائدی بر سرمایه تاکید داشته باشد؛ موضوعی که پیش از این هم در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت اما عملا تا حالا خبری از آن نشده است.
"دارو" در کشاکش ارز، نقدینگی و تحریم
پایگاه خبری راد: علی‌رغم همه هشدارها، پیش‌بینی‌ها، نامه‌نگاری‌ها و رفت و آمدها برای حل بحران نقدینگی بازار دارویی کشور طی یکسال گذشته، اما دست کمکی به این حوزه نرسید، تا حالا که آمریکایی‌ها تحریمی ظالمانه و غیرمنصفانه را شروع کرده‌اند و اوضاع تامین دارو و نقل و انتقالات مالی آن را پیچیده‌ کرده‌اند...
قطع شدن دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به سوئیفت !
پایگاه خبری راد: بر اساس گفته مدیر اجرایی سوئیفت، دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به سیستم ارتباط میان بانکی در جهان طی هفته جاری قطع خواهد شد.
برنامه‌های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن اعلام برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها، تاکید کرد که مدیران عامل بانک‌ها تمهیدات خاصی برای تامین سرمایه در گردش تولید به‌ نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.
چه سرنوشتی در انتظار "صنعت" است؟
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضمن تحلیل وضعیت موجود صنعتی، برنامه‌ و اهداف کلی خود در حوزه صنعت را تشریح کرد.
FATF دروازه‌ای برای آغاز عملیات بانکی با اروپایی‌ها
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل بانکی و امور اقتصادی با بیان اینکه FATF یک ابزار تسهیل‌کننده تبادلات مالی است گفت که این قانون می‌تواند به یک دروازه برای آغاز عملیات بانکی ایران با کشورهای اروپایی تبدیل شود.